Нюанси брендингу та маркетингу територій
Експерти Brandville про термінологію та принципи роботи над брендом громади згідно філософії Brandville.

Тарас Доненко. Дизайнер
Що таке бренд?
Це комплексний образ громади, який вирізняє її серед інших. Складові бренду, що розробляє наша команда:
Концепція позиціонування — яка громада, чим вона унікальна?
Логотип — символ, який аудиторії в майбутньому, будуть асоціювати з громадою.
Фірмовий стиль — єдиний стиль оформлення різної продукції, системи навігації і т.д., що покращить впізнаваність в різноманітних аспектах діяльності громади.
Маркетингова стратегія — стратегія втілення в життя бренду, рекомендації щодо дій, які зроблять громаду комфортною для проживання та цікавою для відвідування і співпраці.
Чим бренд не є?
Бренд — це не просто логотип. Саме по собі існування логотипу не призведе до покращень у житті громади. Він може лише ідентифікувати її. Та без позиціонування, стратегії, діяльності — це лише ідентифікація, але не бренд у розумінні маркетингової діяльності.
Бренд — НЕ конкурент офіційній геральдиці. Геральдика може існувати як у громади, так і у окремих її населених пунктів. Геральдика буде і надалі використовуватись в офіційних заходах, в документах. Можливе поєднання у використанні і геральдики, і айдентики нового бренду громади.
В чому суть партисипативного підходу?
Створюючи бренд громади, необхідно залучати мешканців в процес. По перше, це дає змогу розробникам краще зрозуміти громаду, відчути бачення минулого і майбутнього самими представниками громади. По друге — залучені в процес люди в майбутньому стають адвокатами нового бренду, його представниками (амбасадорами) і фактично — значною рушійною силою при впровадженні бренду, доповнюючи зусилля адміністрацій. Важливо в процесі роботи залучати всіх основних стейкхолдерів — людей, організації, компанії, що можуть бути дотичними до функціонування бренду. Можуть впливати на нього або відчувати вплив бренду на своїй діяльності. При формуванні робочих груп для стратегічних сесій варто охоплювати різні вікові, соціальні групи, різні сфери діяльності та максимально повно представляти різні населені пункти громади.
Для чого потрібен маркетинг територій?
У сучасному світі громади вимушені діяти за законами часу та боротись за своє краще місце серед конкурентів. Адже території та населені пункти конкурують в боротьбі за:
- Кількість та якість населення, що забезпечує якість існування самого міста, села.
- Потоки туристів, що забезпечують робочі місця в сфері гостинності та прибуток місцевих підприємців.
- Приваблення бізнесу, що дозволяє наповнювати бюджет та покращувати умови проживання населення.
- Надходження інвестицій, що допомагають розвивати регіони, міста.
За допомогою брендингу та маркетингу територій адміністраціям легше забезпечити більш якісні умови для мешканців, давати відчуття, що тут можна реалізувати себе та прожити цікаве життя. Також маркетинг дозволяє території більш ефективно взаємодіяти (приваблювати) з інвесторами та партнерами для спільних проєктів. Маркетингова стратегія не лише дає вектори для покращення іміджу громади. Вона також покликана підсилити стратегію розвитку громади та допомогти втіленню певних її напрямків.

Людмила Ничай. Фасилітаторка, маркетологиня
Концепція позиціонування —
це ряд повідомлень для різних цільових аудиторій, щоб формування матеріалу для інформаційного наповнення мережі та простору впливу було легким, цілісно та виважено розповідало про громаду. Це своєрідна обіцянка зацікавленим аудиторіям та цінності з якими громада виходить у публічний простір. У концепції також визначаються сфери та географія впливу вашого бренду — тобто де ви хочете заявити про себе, і де це варто робити і, головне, з якою “інтонацією”.
Логотип —
це візуальний атрибут, котрий має потенціал маркувати усе, що стосується вашої території та громади. Таким чином, візуально ви зможете наповнити простір нагадуваннями про себе, про свої цінності та обіцянки, а також потенційно викликати певні емоції, якщо з брендом ви будете якісно працювати —
втілювати маркетингові задачі, зазначені у стратегії.
Фірмовий стиль —
це набір візуальних композицій з чітко визначеними кольорами, шрифтами, правилами їх застосування. Фірмова графіка допоможе яскраво та якісно комунікувати у різних справах: це ділові зустрічі, публічні події, навігація по території та оформлення будь-яких продуктів від поліграфії до архітектурних споруд. А також це матеріал для сувенірної продукції.
Маркетингова стратегія —
це така логічна матриця, ряд правил та порад, на яку ви зможете опиратись, втілюючи діяльність у різних сферах. Стратегія пропонує різні інструменти, щоб ваш бренд став міцним та добре запам’ятався. Це практичний посібник “як стати популярним і викликати довіру у людей”.

Олександра Павловська. Комунікаційниця
Партисипативність та комунікація —
це головні принципи роботи Brandville. Це означає, що громада є повноцінним учасником процесу розробки бренду.
Це означає, що ми знаходимось у тісній комунікації з громадою.
Це означає, що громада також бере на себе відповідальність за процес розробки бренду і результат.
Будівництво бренду, як будівництво монументальної споруди, — не можливе без архітекторів та будівельників. Одні знають, як, а інші знають з чого, який матеріал є у наявності.
Нам важлива якісна, відкрита дружня комунікація
з громадою, тому що:
- Розгорнуті коментарі розкривають нові напрямки пошуку ідей.
- Конструктивна критика допомагає побачити те, що ми не врахували.
- Об’єктивні побажання надихають на пошук нових варіантів форм чи сенсів.
Дружня атмосфера надихає і стимулює нас вийти за рамки можливого і створити щось надзвичайне. - А командна робота з громадою допомагає відчути себе її частиною, що народжує любов, повагу та бажання розвиватись разом.
Бо разом краще!
Тому давайте комунікувати.
На будь-які питання з радістю відповімо.
Мій телефон:
+38 066 179 66 00